SON DAKİKA
Hava Durumu

DAĞ İLÇELERİ ALTERNATİF TURİZM İLE KALKINACAK

Burkon Turizm ve Network Fuarcılık tarafından düzenlenen BUTUR 3. Turizm Fuarı ve 4. Bursa Turizm Zirvesi’nin son gününde Yerel Yönetim Projeleri oturumu yapıldı. Oturumda belediye başkanları ilçelerinin turizm potansiyeli ile ilgili sunum yaptı.

Haber Giriş Tarihi: 25.09.2022 12:31
Haber Güncellenme Tarihi: 25.09.2022 12:31
Kaynak: Haber Merkezi
DAĞ İLÇELERİ ALTERNATİF TURİZM İLE KALKINACAK

Burkon Turizm ve Network Fuarcılık tarafından Merinos AKKM’de düzenlenen BUTUR 3.
Turizm Fuarı ve 4. Bursa Turizm Zirvesi
ile TURFOOD 4. Gıda Fuarı sona erdi.
oturumu gerçekleşti. Oturuma Güney Marmara Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği
Derneği (GÜMTOB) Yönetim Kurulu Başkanı Ersin Yazıcı, Burkon Turizm ve Network Fuarcılık
Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Eker, TÜRSAB Güney Marmara Bölge Temsil Kurulu Başkanı
(BTK) Murat Saraçoğlu’nun yanı sıra Bursa Büyükşehir Belediyesi Dış İlişkiler Daire Başkanı
Abdülkerim Baştürk, Harmancık Belediye Başkanı Yılmaz Ataş, Keles Belediye Başkanı
Mehmet Keskin, Orhaneli Belediye Başkanı Ali Aykurt ve Orhangazi Belediye Başkanı Bekir
Aydın katıldı.

“Bursa kazanırsa hepimiz kazanırız”
TÜRSAB Güney Marmara Bölge Temsil Kurulu Başkanı (BTK) Murat Saraçoğlu, destinasyon
yönetiminin çok önemli olduğunu söyledi. Saraçoğlu, “Turizmde tanıtım ve pazarlamada iyi
gidiyoruz ama işin ön önemli kısmı yönetim. Tüm marka olmuş kentlerde, destinasyon
yönetiminin büyük bir bilgi, birikim ve profesyonellik gerektirdiğini gördük. Bursa kazanırsa
hepimiz kazanırız. Dağ ilçeleri Türk kültürünün yaşatıldığı yerler. Özellikle Uzak Doğu’dan
gelen misafirlerimiz bu türde kültürünü koruyan yerleri tercih ediyorlar. Biz de bu kültürü
ihraç etmek için çalışmalar yürütüyoruz. Sadece doğal ve tarihi güzelliklerimizi değil
kültürümüzü de tanıtmalıyız” dedi.
Açılış konuşmasının ardından Yerel Yönetim Projeleri oturumuna geçildi. Oturumun
moderatörlüğünü Bursa Büyükşehir Belediyesi Dış İlişkiler Dairesi Başkanı Abdülkerim
Baştürk yaparken oturumda Harmancık Belediye Başkanı Yılmaz Ataş, Keles Belediye Başkanı
Aydın ilçelerinin turizm potansiyeli ile ilgili sunum yaptılar.

Bursa Büyükşehir Belediyesi Dış İlişkiler Dairesi Başkanı Abdülkerim Baştürk, Bursa’da
alternatif turizm yatırımlarına ilişkin bilgi verdi. Baştürk, Bursa’nın sahil ve sualtı turizmi

anlamında önemli bir potansiyeli olduğunu belirterek, tek yapılması gerekenin farkındalık
oluşturmak olduğunu dile getirdi.

“Sizleri ilçemizi görmeye davet ediyorum”
Yerel Yönetim Projeleri oturumunun ilk sunumunu Harmancık Belediye Başkanı Yılmaz Ataş
yaptı. Başkan Ataş, Bursa’ya en uzak ilçe olduklarını kaydederek, şöyle devam etti:
“Bizde sanayi yok bu nedenle biz de turizme yöneldik. 2016 yılında yapılan bir tesisimiz var.
2019 yılında 110 bin kişiyi ilçemizde ağırladık. Geçen sene kamp karavan festivalimizin ilkini
gerçekleştirdik. Okçulukla da ilgili faaliyetlerimiz var. Turizm anlamında bize düşen ne varsa
belediye olarak yapmaya hazırız ve çalışmalarımız sürüyor. Ekolojik turizmle ilgili tesis ve
restoranımız var. Hepinizi ilçemizi görmeye davet ediyoruz” dedi.

Doğanın ve doğal insanların şehri: Orhaneli
Orhaneli Belediye Başkanı Ali Aykurt da göreve geldiklerinde turizmle ilgili yatırımların
üçüncü, dördüncü sırada yer alırken şu anda faaliyetlerinin birinci sırasında yer aldığını
vurguladı. Aykurt, “Biz mottomuzu ‘Doğanın ve doğal insanların şehri’ olarak belirledik.
Karagöz’ün mirasını günümüze taşıyoruz ve Karagöz geleneğini devam ettiriyoruz. Bugün
Bursa’nın herhangi bir yerine gitmek trafik nedeniyle sıkıcı bir hal aldı. Yollarımız da yapıldı.
Orhaneli’ye 30 dakikada gelebilirsiniz. Doğalgazın gelmesiyle birlikte ilçemiz temiz havaya
kavuştu ve daha yaşanabilir bir hale geldi. Her hafta ilçemize trekking yapmak için ziyaretçiler
geliyor. Yine 15 adet bungalov ev yaptık. Bunun yanında restoran yaptık. Bizim yaptığımız
işlere bir hikaye ve ruh katmamız gerekiyor. Bunun yanında kamp karavan festivalini
geleneksel hale getirdik. Kocasu deresinde rafting faaliyetleri başlattık. Rafting bizim için
turizm anlamında altın vuruşumuz. Bunu başka şeylerle destekliyoruz. Sadağı Kanyonumuz
var. Burayı geliştirmek ve yürüyüş alanlarını daha da iyi hale getirmek için çalışıyoruz. Seyir
terası ve yeni restoranlar yapacağız oraya. 29. Karagöz Şenliğimizi yaptık. Bu şenliğe 40 bin
kişi geliyor. Bu şenliğimize üzümsü meyveler olan ahududu, kiraz, yaban mersini, ahududu ve
çilek festivallerini de ekledik. Beyce pazarımız var. Yüzyıllık bir pazar. Organik ürünlerimizden
gelin tadın. Orhaneli Kadın kooperatifi kurduk. Önümüzdeki dönemde de zipline, paintball
gibi aktivitelerimiz olacak. Yine Gönükbelen Gölcük Yaylası Gençlik Kamp Merkezi’ni hayata
geçireceğiz” diye konuştu.
“Tesis eksiğimiz var”
Orhangazi Belediye Başkanı Bekir Aydın ise ilçelerinin Türkiye nüfusunun 3/2’sine 40 dakika
uzaklıkta olduğunu kaydederek, “Bizim turizm değerlerimizden bir tanesi Gürle dağımız. Çok
güzel görsel şölen sunuyor ama burada bir tesisimiz yok. Yine İznik Gölü kıyısının yüzde 51’i
bizim ilçemizde ama kenarında hiçbir tesisimiz yok. Otokros yarışması yapıyoruz. Bu konuda
bir üs olmayı hedefliyoruz. Çilekte en iyi markanın Mahmudiye çileği olduğunu iddia
ediyoruz. Burada aynı zamanda maviyemiş ile ilgili çalışmalar da yürütüyoruz. Yine Türkiye’de
bir marka olan Gedelek turşularımız. Bu konuda markalaşmaya çalışıyoruz. Türkiye’nin en
güzel Gemlik tipi zeytinin yetiştirildiği yer Orhangazi. 43. Zeytin Festivali’ni yaptık ama şeklini
değiştirdik bu sene ve hasat şenliğine dönüştürdük. Ilıpınar Höyüğü’nde kazılar sürüyor. En
büyük hayalimiz burayı açık hava müzesi yapmak. İnsanlık tarihinin başladığı noktalardan biri

olarak adlandırılıyor. Keramet Ilıcamız var ama tesisleşme konusunda bir şey yapamadık
burada. Tesisleşme ile ilgili çalışmalarımız sürüyor. Bu konuda yatırımcıları ilçemize
bekliyoruz. İhracatta da ilçemizi iyi yerde ama gelen iş insanlarını konaklatmak için Bursa’ya
gönderiyoruz” şeklinde konuştu.
Ekoturizme yüzünü döndü
Keles Belediye Başkanı Mehmet Keskin de sanayi anlamında dağ ilçelerinin bir şansı
olmadığını belirterek, ilçede yaptıkları faaliyetleri anlattı. Keskin, “İlçemizde gelen
misafirlerimizi ağırlayacak yerimiz yoktu. Kocayayla ilgili çeşitli çalışmalar ve düzenlemeler
yaptık. Büyükşehir Belediyemizin yaptığı bungalov evler var. Şu anda 24 bungalov var.
Doluluk oranlarımız da çok iyi. Orada yapmamız gereken birkaç şey daha var. Sosyal
aktiviteler katmamız gerekiyor o bölgeye. Biz de rafting çalışmalarına başlayacağız. Yürüyüş
alanlarımızla, Gavurini Mağaramızla güzel bir turizm destinasyonu olacak. Yerel lezzetleri
üretmek için kooperatif kurduk. Yöresel lezzetlerimizi buraya gelecek misafirlerimize
tattırmak istiyoruz. Kamp karavan ve çadır turizminde yine Kocayayla çok popüler.
Kocayayla’da da birçok etkinlik yapıyoruz. Çilek, kiraz ve çörekotu öne çıkan ürünlerimiz
arasında. İlçemizde ayrıca güzel bir kültürevi de yaptık. Hepinizi ilçemize bekliyoruz” dedi.
“Bilgi paylaşımı ve network açısından bir fırsat”
Burkon Turizm ve Network Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Eker de BUTUR 3. Turizm
Fuarı ve 4. Bursa Turizm Zirvesi ile TURFOOD 4. Gıda Fuarı’nı değerlendirdiği konuşmasında
turizmciler olarak mutlu olduklarını ifade ederek, şunları söyledi:
“Bu zirveler, fuarlar ve festivaller sektör için hem bilgi paylaşımı hem de network açısından
bir fırsat. Bunun yanında bu tür etkinliklere şehir dışından binlerce katılımcı geliyor.
Misafirler kentimizde konaklıyorlar, alışveriş yapıyorlar. Herkesi memnun eden kamu
aktiviteleridir bunlar. Bu türde etkinlikleri sadece bir ticari faaliyetler olarak görmememiz
gerekiyor. Açılışımıza zaten siyasi parti, belediye temsilcileri, özel sektör, STK temsilcileri
katıldı. Bu da bizim doğru yolda olduğumuzun kanıtıydı. Büyükşehir Belediyesi’ne de
Gastronomi Festivali’ni düzenlediği için teşekkür ediyorum. Turizm Fuarı’nda 42 firma yer
aldı. Bu firmalar stantlarında ulusal ziyaretçilerini ağırladı. Ulusal düzeydeki turizm firmaları
da buradaydı. Bizim bu tür etkinliklerde hedefimiz gerçek alıcıların, Bursa’ya turist getirecek
kişilerin kentimize gelmesi ve iş anlaşması yapması. Bizim için sevindirici bir diğer nokta da
biz bu fuar ve zirveyi özel sektörün desteğiyle yaptık. Büyükşehir Belediyemiz de bize katkı
sağladı. Ben de bu etkinliklerin koordinatörüydüm. Bana duyulan güvenden dolayı herkese
teşekkür ederim.”

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!