Okul saldırılarını araştırmak için kurulan komisyon 4. kez toplandı
Okul saldırılarını araştırmak için kurulan komisyon 4. kez toplandı
TBMM Şanlıurfa ve Kahramanmaraş Okul Olaylarını ve Dijital Riskleri Araştırma Komisyonu 4. kez toplanırken toplantıda iki akademisyen tarafından sunum gerçekleştirildi.
Haber Giriş Tarihi: 03.06.2026 19:03
Haber Güncellenme Tarihi: 03.06.2026 19:04
Kaynak:
Ensonhaber
Türkiye'yi sarsan saldırılar...
Kahramanmaraş ve Şanlıurfa'da yaşanan iki okul saldırısı ülkeyi derinden sarstı.
Saldırılarda çok sayıda kişi hayatını kaybedip yaralanırken olayların ardından TBMM'de kurulan komisyon toplantılarına devam ediyor.
4. TOPLANTI GERÇEKLEŞTİRİLDİ
TBMM Şanlıurfa Ve Kahramanmaraş Okul Olaylarını ve Dijital Riskleri Araştırma Komisyonu AK Parti Tokat Milletvekili Yusuf Beyazıt başkanlığında 4. Kez toplandı.
Komisyonda alanlarında uzman akademisyenler eğitim sosyolojisi, eğitim politikaları, dijital kültür ve dijital toplum, yapay zeka, öğretmen yetiştirme ve eğitim teknoloji alanlarına ilişkin milletvekillerine sunum yaptı.
"İLGİLİ ŞAHISLARIN BİLGİLERİNE MÜRACAAT EDECEĞİZ"
Toplantının açılışında konuşan Komisyon Başkanı Beyazıt, "4 Haziran Perşembe günü yani yarın 11.00-13.00 saatleri arasında Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna gerçekleştireceğimiz çalışma ziyaretini tekrar hatırlatmak isterim.
Yine, bir sonraki hafta cuma, cumartesi, pazar, pazartesi olmak üzere hem Kahramanmaraş'ımızda hem de Şanlıurfa'mızda konuyla ilgili gereken çalışmalarımızı yapıp ilgili şahısların bilgilerine müracaat edeceğiz ve Komisyonumuz çalışmalarını bu şekilde sürdürecektir.
Yine, bu toplantımızda, bundan sonraki toplantılarla ilgili çalışma takviminde sizlerin o anlamda önerilerini de alacağız. Bu konudaki, bu olayla ilgili partnerlerin veya değişik dinlenmesi gereken, ziyaret edilmesi gereken kamu kurum ve kuruluşlarının, STK'lerin, derneklerin, vakıfların, sendikaların buna benzer görüşmeleriyle ilgili belli çalışmaları da sizlerden isteyeceğim" dedi.
İNTERNETİN ETKİLERİNE DİKKAT ÇEKİLDİ
Beyazıt’ın konuşmasının ardından sunumu gerçekleştiren Kocaeli Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Emel Şerife Baştürk, şunları kaydetti:
“Türkiye'de 6-15 yaş arası çocukların yüzde 90'ından fazlası dijital dünyaya dahil olmuş durumdalar. İnternet kullanıyorlar, hatta düzenli biçimde internet kullanıyorlar. Aynı yaş grubunun yüzde 66'sı da sosyal ağlarda hesaba sahip ya da bir şekilde sosyal ağlara, sosyal ağ platformlarına erişebilir durumdalar.
11-15 yaşına geldiğimizde bu oran çok hızlı artıyor, yükseliyor, yaklaşık yüzde 80'lere ulaşıyor. Türkiye'de sosyal ağlara dâhil olma yaşını, işte, 15 yaşa çıkaralım tartışmaları vardı ki normalde yasal sınır öncesinde de 13'tü ama biz yıllardır bu yaşın altındaki çocukların zaten sosyal ağlarda olduğunu biliyorduk.
Burada, yine, bence ihmal edilen alanlardan biri de platform sahiplerinin yani dijital sosyal ağ üreticilerinin de burada yeterince sorumluluk almadığının da altını çizmek isteriz.”
"HER 5 ÇOCUKTAN 1'İ SİBER ZORBALIĞA MARUZ KALIYOR"
Türkiye'de siber zorbalık tablosu hakkında bilgi veren Baştürk, "Biz akademide aslında bu konuyu çok çalışıyoruz. Yani bizim bilimsel veri konusunda çok büyük sıkıntımız yok ama en önemli sıkıntımız yani bir akademisyen olarak söylüyor daha merkezî, bütüncül araştırmaların eksikliği. Yani hocalarımız lokal, küçük küçük bölgesel araştırmalar yapıyorlar.
Çok sayıda ama biz bunlardan böyle kümülatif sonuçlar çıkartmak konusunda biraz yetersiz demeyeyim ama yani biraz daha geride kalıyoruz sanıyorum. Resmin bütününü görmekle ilgili sıkıntımız var. Ben ve arkadaşlarımız 2013 yılında Türkiye'de siber zorbalık konusunda TÜBİTAK destekli bir araştırma yürüttük.
Bu araştırmayı başlatmak ya da bunu yapmak istememizin sebebi de biraz önce söylediğim gibi, siber zorbalık konusunda çok sayıda araştırmanın olması ama Türkiye'ye dair bütün resmi görebileceğimiz bir verinin bulunmamasıydı. Biz 7 bölgede, Türkiye'nin 7 coğrafi bölgesinde ortaokullarda 7'nci ve 8'inci sınıf öğrencileriyle hem anket çalışması hem de yüz yüze görüşmeler yaptık.
Bu ortamda ne gibi risklerle karşılaştıklarını anlamak için ve bizim o dönemde gördüğümüz bugünkü rakamlarla daha çok örtüşüyor. Her 5 çocuktan 1'i Türkiye'de siber zorbalığa maruz kalıyor" diye konuştu.
ÇOCUKLARIN SİLAHA ERİŞİMİ RİSK YARATIYOR
Konuya ilişkin sunumunu yapan Gazi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Halil İbrahim Bülbül, şöyle konuştu:
“Okulda şiddet acaba neden olur? Okul ortamı elbette etkiliyor. Çünkü evde çok uslu olan bir çocuk okulda çok yaramaz ya da disiplin dışı hareketleri yapabiliyor. Bir üçüncü neden ise sosyal medya veya ‘dijital ortam’dediğimiz ortamlar çocuğu şiddete itebiliyor.
Ruh sağlığı ve travma yine bu şiddeti, okuldaki olumsuz durumları yaratan sebeplerden biri. Tedavi edilmemiş depresyon, anksiyete, aile içi şiddet, ihmal, istismar, çocukluk döneminde yaşanan ve yetişkin sağlığını derinden etkileyebilen potansiyel travmatik olaylar olabilir, dürtü kontrol bozukluğu sorunları. Çoğu fail de intihar eğilimi yüksek, en son olan olaylarda da işte, o sebep olan gençlerden birisinin de böyle bir özelliği vardı hepinizin bildiği gibi.
Silaha erişim. Maalesef bu çok önemli, Türkiye'de de bununla ilgili okulla ilişkilendirmek şart değil yani birçok kaza ya da istenmeyen durumlar, sürekli izlediğimiz, şahit olduğumuz olaylardır. Polis memuru olabilir ya da kişinin özel beylik tabancası olabilir; bunlar kontrol altında tutulmadığında evde bir genç varsa ya da yetişkin varsa buna merak amacıyla ya da farklı amaçlarla eriştiğinde kötü sonuçlar olabiliyor.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Okul saldırılarını araştırmak için kurulan komisyon 4. kez toplandı
TBMM Şanlıurfa ve Kahramanmaraş Okul Olaylarını ve Dijital Riskleri Araştırma Komisyonu 4. kez toplanırken toplantıda iki akademisyen tarafından sunum gerçekleştirildi.
Türkiye'yi sarsan saldırılar...
Kahramanmaraş ve Şanlıurfa'da yaşanan iki okul saldırısı ülkeyi derinden sarstı.
Saldırılarda çok sayıda kişi hayatını kaybedip yaralanırken olayların ardından TBMM'de kurulan komisyon toplantılarına devam ediyor.
4. TOPLANTI GERÇEKLEŞTİRİLDİ
TBMM Şanlıurfa Ve Kahramanmaraş Okul Olaylarını ve Dijital Riskleri Araştırma Komisyonu AK Parti Tokat Milletvekili Yusuf Beyazıt başkanlığında 4. Kez toplandı.
Komisyonda alanlarında uzman akademisyenler eğitim sosyolojisi, eğitim politikaları, dijital kültür ve dijital toplum, yapay zeka, öğretmen yetiştirme ve eğitim teknoloji alanlarına ilişkin milletvekillerine sunum yaptı.
"İLGİLİ ŞAHISLARIN BİLGİLERİNE MÜRACAAT EDECEĞİZ"
Toplantının açılışında konuşan Komisyon Başkanı Beyazıt, "4 Haziran Perşembe günü yani yarın 11.00-13.00 saatleri arasında Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna gerçekleştireceğimiz çalışma ziyaretini tekrar hatırlatmak isterim.
Yine, bir sonraki hafta cuma, cumartesi, pazar, pazartesi olmak üzere hem Kahramanmaraş'ımızda hem de Şanlıurfa'mızda konuyla ilgili gereken çalışmalarımızı yapıp ilgili şahısların bilgilerine müracaat edeceğiz ve Komisyonumuz çalışmalarını bu şekilde sürdürecektir.
Yine, bu toplantımızda, bundan sonraki toplantılarla ilgili çalışma takviminde sizlerin o anlamda önerilerini de alacağız. Bu konudaki, bu olayla ilgili partnerlerin veya değişik dinlenmesi gereken, ziyaret edilmesi gereken kamu kurum ve kuruluşlarının, STK'lerin, derneklerin, vakıfların, sendikaların buna benzer görüşmeleriyle ilgili belli çalışmaları da sizlerden isteyeceğim" dedi.
İNTERNETİN ETKİLERİNE DİKKAT ÇEKİLDİ
Beyazıt’ın konuşmasının ardından sunumu gerçekleştiren Kocaeli Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Emel Şerife Baştürk, şunları kaydetti:
“Türkiye'de 6-15 yaş arası çocukların yüzde 90'ından fazlası dijital dünyaya dahil olmuş durumdalar. İnternet kullanıyorlar, hatta düzenli biçimde internet kullanıyorlar. Aynı yaş grubunun yüzde 66'sı da sosyal ağlarda hesaba sahip ya da bir şekilde sosyal ağlara, sosyal ağ platformlarına erişebilir durumdalar.
11-15 yaşına geldiğimizde bu oran çok hızlı artıyor, yükseliyor, yaklaşık yüzde 80'lere ulaşıyor. Türkiye'de sosyal ağlara dâhil olma yaşını, işte, 15 yaşa çıkaralım tartışmaları vardı ki normalde yasal sınır öncesinde de 13'tü ama biz yıllardır bu yaşın altındaki çocukların zaten sosyal ağlarda olduğunu biliyorduk.
Burada, yine, bence ihmal edilen alanlardan biri de platform sahiplerinin yani dijital sosyal ağ üreticilerinin de burada yeterince sorumluluk almadığının da altını çizmek isteriz.”
"HER 5 ÇOCUKTAN 1'İ SİBER ZORBALIĞA MARUZ KALIYOR"
Türkiye'de siber zorbalık tablosu hakkında bilgi veren Baştürk, "Biz akademide aslında bu konuyu çok çalışıyoruz. Yani bizim bilimsel veri konusunda çok büyük sıkıntımız yok ama en önemli sıkıntımız yani bir akademisyen olarak söylüyor daha merkezî, bütüncül araştırmaların eksikliği. Yani hocalarımız lokal, küçük küçük bölgesel araştırmalar yapıyorlar.
Çok sayıda ama biz bunlardan böyle kümülatif sonuçlar çıkartmak konusunda biraz yetersiz demeyeyim ama yani biraz daha geride kalıyoruz sanıyorum. Resmin bütününü görmekle ilgili sıkıntımız var. Ben ve arkadaşlarımız 2013 yılında Türkiye'de siber zorbalık konusunda TÜBİTAK destekli bir araştırma yürüttük.
Bu araştırmayı başlatmak ya da bunu yapmak istememizin sebebi de biraz önce söylediğim gibi, siber zorbalık konusunda çok sayıda araştırmanın olması ama Türkiye'ye dair bütün resmi görebileceğimiz bir verinin bulunmamasıydı. Biz 7 bölgede, Türkiye'nin 7 coğrafi bölgesinde ortaokullarda 7'nci ve 8'inci sınıf öğrencileriyle hem anket çalışması hem de yüz yüze görüşmeler yaptık.
Bu ortamda ne gibi risklerle karşılaştıklarını anlamak için ve bizim o dönemde gördüğümüz bugünkü rakamlarla daha çok örtüşüyor. Her 5 çocuktan 1'i Türkiye'de siber zorbalığa maruz kalıyor" diye konuştu.
ÇOCUKLARIN SİLAHA ERİŞİMİ RİSK YARATIYOR
Konuya ilişkin sunumunu yapan Gazi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Halil İbrahim Bülbül, şöyle konuştu:
“Okulda şiddet acaba neden olur? Okul ortamı elbette etkiliyor. Çünkü evde çok uslu olan bir çocuk okulda çok yaramaz ya da disiplin dışı hareketleri yapabiliyor. Bir üçüncü neden ise sosyal medya veya ‘dijital ortam’dediğimiz ortamlar çocuğu şiddete itebiliyor.
Ruh sağlığı ve travma yine bu şiddeti, okuldaki olumsuz durumları yaratan sebeplerden biri. Tedavi edilmemiş depresyon, anksiyete, aile içi şiddet, ihmal, istismar, çocukluk döneminde yaşanan ve yetişkin sağlığını derinden etkileyebilen potansiyel travmatik olaylar olabilir, dürtü kontrol bozukluğu sorunları. Çoğu fail de intihar eğilimi yüksek, en son olan olaylarda da işte, o sebep olan gençlerden birisinin de böyle bir özelliği vardı hepinizin bildiği gibi.
Silaha erişim. Maalesef bu çok önemli, Türkiye'de de bununla ilgili okulla ilişkilendirmek şart değil yani birçok kaza ya da istenmeyen durumlar, sürekli izlediğimiz, şahit olduğumuz olaylardır. Polis memuru olabilir ya da kişinin özel beylik tabancası olabilir; bunlar kontrol altında tutulmadığında evde bir genç varsa ya da yetişkin varsa buna merak amacıyla ya da farklı amaçlarla eriştiğinde kötü sonuçlar olabiliyor.”
Kaynak: Ensonhaber
İran ile anlaşan Trump'tan Cumhurbaşkanı Erdoğan övgüsü: "Gerçekten harikaydı"
2026 Dünya Kupası resmen başladı
Kütahya'da feci kaza! Ölü ve yaralı var...
Evinin önündeki tahliye kanalına düşen çocuktan kahreden haber
Başkentte dev spor yatırımı tamamlanma aşamasında: Ankara'nın yeni stadyumu görücüye çıkıyor
Avrupa borsaları günü yükselişle tamamladı
Başkan Vekili Biba’dan toplu sözleşme açıklaması
Özel okul sahibinden idari işler müdürüne silahlı saldırı!
AYM'den '128 Milyar dolar' kararı: Berat Albayrak'a ödenen tazminat haklı bulundu
Serhou Guirassy cephesinden Fenerbahçe açıklaması!
Semih Kılıçsoy, Cagliari'ye veda etti
Hürmüz'den son 2 günde sadece 2 gemi geçti
Real Madrid, Jose Mourinho'yu resmen açıkladı
Özgür Özel'in eski şoförü Cem Yüzer tutuklandı
Bursa'da kaçak tütün operasyonu!